کار=جهاد

کار=جهاد
آخرین نظرات
نویسندگان

۱۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

۳۰مرداد
دو آیه ی قرآن کریم به صراحت داشتن دوست از جنس مخالف رو رد و طرد میکنه ...
یعنی پاکی قبل از ازدواج خواست خالق و امر به مخلوق است ...
اما دو آیه :

1- مُحْصَنَاتٍ غَیرَ مُسَافِحَاتٍ وَ لَا مُتَّخِذَاتِ أَخْدَانٍ (نساء - 25)
ترجمه : به شرط آنکه (آن زنان) پاکدامن باشند، نه به‌ طور آشکار مرتکب زنا شوند و نه دوست پنهانی بگیرند .

2- مُحْصِنِینَ غَیرَ مُسَافِحِینَ وَ لَا مُتَّخِذِی أَخْدَانٍ (مائده - 5)
ترجمه : در حالیکه پاکدامن باشید ، نه زناکار و نه دوست پنهانی و نامشروع گیرید .


نکات دو آیه شریفه : (توجه عمیق و کامل داشته باشید)

الف) در آیه‎ اول سخن از ترک دوستی دختران با پسران و در آیه‎ دوم ممنوع بودن دوستی پسران با دختران مطرح شده است .

ب) «أخدان» جمع خِدن ، به معنی دوست است ؛ اما دوستیهایی که دو ویژگی دارند :

1. یکی اینکه پنهانی هستند .
2. دیگری اینکه منشأ این نوع دوستیها شهوت است .

ج) علت جمع آمدن کلمه «أخدان» در آیه اینه :

1. وقتی کسی از روی شهوت دوست برمی‎گزیند ، به یکی یا دوتا قانع نخواهد بود ؛ چرا که نفس انسانی وقتی به دنبال شهوات و خواسته‎های خود برود ، حد توقف ندارد .
2. با جمع آمدن این کلمه این واقعیت ثابته وحیانی خواهد شد که خیانت در ازدواجهای غیر سنتی (اسلامی) که منشاء آشنایی خیابانی (بیرونی) دارد ، امری مسلم خواهد بود .

د) در این‌گونه دوستیها صداقت نیست ؛ چرا که قرآن دوستیهایی را که بر اساس صداقت باشد «صدیق» می‎نامد و تعبیر به خدن فقط در این دو آیه آمده است .

ه) حکم به عدم دوستی بین دو جنس برای اهل کتاب آمده نه مومنین که بیانگر این مطلبه که شنائت و قباحت این امر طوری است که از مسلمان مومن هیچ گاه صورت نمیگیرد .

و) بسیار عجیب و حکمت آمیز خواهد بود که بلافاصله بعد از طرح زنا کار نبودن ، دوست دختر یا پسر نداشتن مطرح شده است.
بهنام احمدی
۳۰مرداد

قدیم ترها که بچه بودیم یادمان هست گاهی مهمانی ها روی پشت بام خانه ها برپا می شد به جای بشقاب های یک نفره بشقابی بزرگ (طبق) در مقابل چند نفر می گذاشتند و با مهر و محبت دسته جمعی غذا می خوردند آن روز ، بزرگترها به ما کوچکترها می گفتند رزق ما از آسمان می آید امروز هم پشت بام خانه هامان سفره شده و یک بشقاب برای همه می گذارند ، اما دیگر کسی در پشت بام غذا نمی خورد باز هم غذایمان از آسمان می آید اما از راه بشقاب به داخل خانه مان سرازیر می شود همه با هم می نشینند و با حرص و ولع, غذای این بشقاب را می خورند قدیم ترها غذا خوردمان چیزی طول نمی کشید اما چرا غذای این بشقاب ، تمامی ندارد ؟ صبح تا شب ، شب تا صبح پس کی سیر می شویم ؟ قدیم ترها غذا خوردن روز پشت بام که تمام می شد احساس می کردیم به هم نزدیک تر شده ایم امروز وقتی از پای غذای این پشقاب بزرگ بلند میشویم میان مان فرسنگ ها فاصله احساس می کنیم . کاش زودتر بساط سفره پشت بام مان جمع می شد چقدر فرق است میان آسمان قدیمی ها و آسمان ما و چه زیبا گفته اند که هر چیز ، قدیمی اش صفای دیگری دارد . کجایند پشت بام های آسمانی ؟! دل مان برایتان تنگ است .

دشمنان آتشی را برایمان فراهم کرده اند که متاسفانه بعضی خانواده ها از آن استقبال کرده اند و نمی دانند که این آتش نامرئی سعی بر سوزاندن ارکان خانواده را در دستور کار خود دارد و طلاق ، بد خلقی ، ترویج فرهنگ غرب و … از جمله نتایج استفاده از آن است.

بهنام احمدی
۲۸مرداد

شاگرد: استاد چکار کنم خواب امام زمان (عج) را ببینم؟؟  استاد: شب یک غذای شور بخور آب نخور و بخواب!!  شاگرد دستور استاد را اجرا نمود و بازگشت.  شاگرد: استاد دیشب دائم خواب آب می دیدم!! خواب دیدم بر لب چاهی دارم آب می نوشم، کنار نهر آبی در حال خوردن آب هستم در ساحل رودخانه مشغول آب خوردن هستم و ...  استاد فرمود: تشنه ی آب بودی و خواب آب می دیدی! اگر تشنه امام زمان بودی خواب امام را می دیدی...

بهنام احمدی
۲۸مرداد

 

رسول خدا(ص) از حضرت جبرئیل(ع) سوال نمود که آیا فرشتگان خنده و گریه دارند؟ جبرئیل فرمود: بله. (یکی از آنجاهایی که فرشتگان می‌خندند) زمانی است که زن بی‌حجابی و بدحجابی می‌میرد، و بستگان او را در قبر می‌گذارند و روی آن زن را با خشت و خاک می‌پوشانند تا بدنش دیده نشود. فرشتگان می‌خندند و می‌گویند: تا وقتی که جوان بود و با دیدنش هر کسی را تحریک می‌کرد و به گناه می‌انداخت(پدر و برادر و شوهرش و...از خود غیرت نشان ندادند) و او را نپوشاندند، ولی اکنون که مرده و همه از دیدنش نفرت دارند او را می‌پوشانند.

منبع : مواعظ العددیه : ص 90 ، فوائد الرضویه : ص 563
عکس نوشت : نوعی از مدل امر به معروف و نهی از منکر

بهنام احمدی
۲۶مرداد

مقایسه جالب یک مسلمان با یک تکفیری!

یک مسلمان خونش را برای نجات جان سایر انسان‌ها تقدیم می‌کند، در حالی یک تروریست تکفیری با انجام جنایاتی خونین و وحشیانه جان دیگر انسان‌ها را می‌گیرد.


بهنام احمدی
۲۶مرداد

روز اول فروردین ماه امسال، خانمی که موفق به دیدار نوروزی با سردار سرلشگر حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شده بود، از او درخواست دست‌نوشته‌ای کرد تا برایش به یادگار بماند.

سردار سلیمانی در اجابت به درخواست وی که همزمان با ایام فاطمیه مطرح شده بود، روی برگه یادداشتی کوچک، دست‌نوشته‌ای را به شرح زیر نگاشت:


بسمه تعالی
خواهر بزرگوارم

لازم است به چند نکته عنایت بفرمایید:

اولاً شما منتسب به شخصیتی هستید که پایه‌گذار مقام زن در عالم خصوصاً در اسلام و بالاخص در تشیع است یعنی فاطمه اطهر(س) و دختر گرانقدرش زینب کبری؛ بنابراین شرط چنین راه‌روی را بجا آورید، خود را به صفات عالی آن بزرگواران در سیره و سیرت نزدیک کنید.

التماس دعا
برادرتان سلیمانی
93/1/1
بهنام احمدی
۲۶مرداد

بهنام احمدی
۲۴مرداد

شهید نواب صفوی در حال سخنرانی انقلابی

موتمر اسلامی انجمنی بود که برای رساندن ندای مظلومیت آوارگان فلسطینی به گوش دنیای اسلام شکل گرفت.

نواب صفوی در دی ماه 1332 به اردن رفت تا در موتمر اسلامی شرکت کند. ایشان در این کنفرانس سخنرانی کوبنده ای کرد، به طوری که تحسین همه را برانگیخت و حتی «ملک حسین» پادشاه اردن، بعد از سخنرانی نواب، از سوارشدن به ماشینی که ساخت انگلستان بود، امتناع کرد.

بعد از اتمام موتمر اسلامی، ایشان به همراه عده ای از رهبران کشور های اسلامی به بازدید از مناطق مختلف اردن رفت. در جریان این بازدید، به مسجدی برخوردند که در مرز اسرائیل و اردن قرار داشت و تحت اشغال صهیونیست ها بود.

نواب به همراهان خود، که در بین آن ها دکتر « سوکارنو » رئیس جمهور وقت اندونزی هم بود، گفت: «مایلین بریم توی این مسجد نماز بخونیم؟»

آنها گفتند: «این مسجد در اشغال اسرائیلی هاست و این کار، خطرناکه.»

نواب گفت: «بسیار خب، شما نیاین من خودم میرم.» سپس با دست سیم خاردار ها را از هم جدا کرد و از میان آنها رد شد. همراهان وقتی جسارت اورا دیدند، همگی به دنبال او داخل مسجد رفته و به امامت نواب نماز خواندند.

آنها وقتی از نواب خواستند امام جماعت شود، نواب خطاب به آنها گفت: «چون من شیعه هستم به روش امام جعفر صادق علیه السلام نماز میخونم . اگه میخواین به من اقتدا کنین، باید مثل شیعیان نماز بخونین.» با وجود اینکه تمام آنها از اهل سنت بودند، قبول کردند و مانند شیعیان به او اقتدا کردند.

بعد از نماز، با توجه به این که مسجد در محاصره اسرائیلی ها بود و با اسلحه های سنگین، مسجد را زیر نظر داشتند،رهبران دینی و سیاسی کشور های اسلامی، زیر نظر نواب صفوی، با شعار «مرگ بر اسرائیل» و «قدس باید آزاد گردد» از مسجد خارج شدند.

در آن اوضاع «سوکارنو» به نواب گفت:«آقای نواب! شما چیکار کردین؟! ما رو آوردید اینجا الآن همه مارو می کشن! » نواب با جسارت منحصر به فردش جواب داد:«به جدم قسم، همه شما رو اینجا آوردم که همگی کششته بشیم، تا به این صورت موجب آگاهی و بیداری ملت های مسلمون بشیم و اون ها علیه ظلم و ستم اسرائیل جنایت کار قیام کنن»

بهنام احمدی
۱۳مرداد
امروز داشتم به این فکر می کردم، به این رد و بدل های ماهواره...
واقعا می ارزه؟؟؟
می ارزه حجاب فاطمه زهرا(س) رو با بی حجابی عوض کنیم؟
می ارزه سجاده پیامبر رو با بی نمازی عوض کنیم؟؟
می ارزه صله رحم رو با مهمونی های آن چنانی عوض کنیم؟؟
می ارزه دل اونوریا رو شاد کنیم و دل صاحب الزمان(عج) رو غمگین؟
واقعا می ارزه؟.
نه. هیچوقت

بهنام احمدی
۱۲مرداد
هیچ عینکی دوری تورا نزدیک نمی کند

07185115409880825018.jpg

دلی دارم که رسوای جهان است


گرفتار رخی ابرو کمان است...


نگاهم سوی طاووسی بهشتی است


که نامش مهدی صاحب الزمان است...
بهنام احمدی