کار=جهاد

کار=جهاد
آخرین نظرات
نویسندگان

شهامت عجیب نواب در برابر رژیم غاصب صهیونیستی

جمعه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۳، ۰۴:۱۹ ب.ظ

شهید نواب صفوی در حال سخنرانی انقلابی

موتمر اسلامی انجمنی بود که برای رساندن ندای مظلومیت آوارگان فلسطینی به گوش دنیای اسلام شکل گرفت.

نواب صفوی در دی ماه 1332 به اردن رفت تا در موتمر اسلامی شرکت کند. ایشان در این کنفرانس سخنرانی کوبنده ای کرد، به طوری که تحسین همه را برانگیخت و حتی «ملک حسین» پادشاه اردن، بعد از سخنرانی نواب، از سوارشدن به ماشینی که ساخت انگلستان بود، امتناع کرد.

بعد از اتمام موتمر اسلامی، ایشان به همراه عده ای از رهبران کشور های اسلامی به بازدید از مناطق مختلف اردن رفت. در جریان این بازدید، به مسجدی برخوردند که در مرز اسرائیل و اردن قرار داشت و تحت اشغال صهیونیست ها بود.

نواب به همراهان خود، که در بین آن ها دکتر « سوکارنو » رئیس جمهور وقت اندونزی هم بود، گفت: «مایلین بریم توی این مسجد نماز بخونیم؟»

آنها گفتند: «این مسجد در اشغال اسرائیلی هاست و این کار، خطرناکه.»

نواب گفت: «بسیار خب، شما نیاین من خودم میرم.» سپس با دست سیم خاردار ها را از هم جدا کرد و از میان آنها رد شد. همراهان وقتی جسارت اورا دیدند، همگی به دنبال او داخل مسجد رفته و به امامت نواب نماز خواندند.

آنها وقتی از نواب خواستند امام جماعت شود، نواب خطاب به آنها گفت: «چون من شیعه هستم به روش امام جعفر صادق علیه السلام نماز میخونم . اگه میخواین به من اقتدا کنین، باید مثل شیعیان نماز بخونین.» با وجود اینکه تمام آنها از اهل سنت بودند، قبول کردند و مانند شیعیان به او اقتدا کردند.

بعد از نماز، با توجه به این که مسجد در محاصره اسرائیلی ها بود و با اسلحه های سنگین، مسجد را زیر نظر داشتند،رهبران دینی و سیاسی کشور های اسلامی، زیر نظر نواب صفوی، با شعار «مرگ بر اسرائیل» و «قدس باید آزاد گردد» از مسجد خارج شدند.

در آن اوضاع «سوکارنو» به نواب گفت:«آقای نواب! شما چیکار کردین؟! ما رو آوردید اینجا الآن همه مارو می کشن! » نواب با جسارت منحصر به فردش جواب داد:«به جدم قسم، همه شما رو اینجا آوردم که همگی کششته بشیم، تا به این صورت موجب آگاهی و بیداری ملت های مسلمون بشیم و اون ها علیه ظلم و ستم اسرائیل جنایت کار قیام کنن»

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۲۴
بهنام احمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی