کار=جهاد

کار=جهاد
آخرین نظرات
نویسندگان

۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

۲۱خرداد


با توجه به اینکه کار منبت کاری یکی از کارهای فوق العاده زیبا محسوب میشه و جوون های این دوره زمونه کمتر میرن سراغ همچین کاری

یک جوون آباده ای تونسته این کار قشنگو انجام بده و این فرهنگ اصیل رو گسترش بده

اینم عکسای زیبا از محسن.

بهنام احمدی
۰۵خرداد

مدیریت در جامعه خصوصا جامعه اسلامی، مفهومی ایدئولوژیک است. نوع و مبنای انتصاب یکی از اصلی ترین و مهم ترین مسائل حکومتی است که، با وضعیت جامعه و تکامل آن ارتباط مستقیم دارد. 

مردم و مسئولان دو رکن مهم در رسیدن یک جامعه و حرکت آن در مسیر فلاح و رستگاری هستند. هرکدام از این دو ناقص باشد، قطعا راه به جایی نخواهد برد، ولو امام علی (ع)هم اگر در رأس حکومت باشد، ولی مردم پا به پای امام خود نیایند اتفاقی نخواهد افتاد. همینطور اگر مردم شایسته و لایق باشند، ولی مسئولین غیر از آنچه که مردم هستند باشند، باز هم جامعه ناموفق خواهد بود. 

در انقلاب اسلامی یک وحدت بی نظیر بین رهبر و جامعه به وجود آمد و ثمره آن انقلاب اسلامی و هشت سال مقاومت علیه دنیا مادی شد. بعد از امام(ره) هم در زمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی)به همین شکل، به گونه ای که اگر این اتحاد و دلبستگی نبود، امکان نداشت جمهوری اسلامی از فتنه ی 88 جان سالم به در ببرد. 

متاسفانه بر عکس امام (ره) و مقام معظم رهبری که با توجه به حوزه مسئولیتشان، انتصابات مدبرانه ای انجام می دهند، در سطوح پایین تر در بخش زیادی از حوزه ها که اتفاقا به شدت با مردم سرکار دارند، خصوصا در حوزه اجرایی کشور، در خیلی از موارد شاهد انتصاب بر مبنای عاملی غیر از شایسته سالاری هستیم، به گونه ای که انتصاب افراد نه بر مبنای تعهد و تخصص بلکه، بر مبنای زد و بند، روابط سیاسی و همچنین عامل مهم حضور در ستاد انتخابات صورت می گیرد. اینکه ما یک مسئول را به صرف عوامل مذکور در جایگاه غیر واقعی خود بنشانیم، قطعا حرام است، این فعل حرام منشأ مستقیم و غیر مستقیم بسیاری از مفاسد می شود و انتصاب کنندگان و انتصاب شوندگان قطعاً در آن ها شریکند. 

انتصاب در اسلام، در اندیشه انقلاب، امام (ره) و مقام معظم رهبری مبنا دارد و آن عبارتست از تعهد و تخصص. نداشتن هر کدام از این دو یعنی یک مدیر نه تنها مشکلات را حل نمی کند بلکه، مشکل آفرین نیز می شود. 

مبنای انتصاب در اسلام شایستگی است، از یک مدیر غیر شایسته چه نتیجه ای به وجود خواهد آمد، جز از دست رفتن و نابودی سرمایه های کشور. بخش اعظمی از مشکلات امروز کشور، به خاطر وجود انتصاباتی است که قطعا برای خدا نیست و قطعا حجت شرعی ندارد. 

مدیر شایسته باعث جذب افراد شایسته می شود و مدیر فاسد جذب کننده عناصر فاسد اگر غیر از این بود، در فساد هایی که وجود داشته و دارد عده ای از مسئولین حضور نداشتند.

تنها راه در این وضعیت این است که برای انتصابات، برگردیم به اندیشه امام (ره) و مقام معظم رهبری و افراد را بر اساس آن دو ملاک مذکور منصوب کنیم.

بهنام احمدی
۰۳خرداد

رهبر انقلاب در بازدید از مپنا (۹۳/۰۲/۱۰) خاطره‌ای از دهه ۶۰ تعریف کردند که برخی از مسئولان برای اجرای پروژه‌ها «میگفتند آقا! نمی شود ... ما نمیتوانیم» ولی آن کار با اتکا به خداوند و نیروی داخلی انجام شد.

این اینفوگرافیک به ۷ نمونه از مثال‌های رهبر انقلاب از انجام نشدنی‌ها از نظر برخی صاحب‌نظران داخلی و تحقق آن‌ها اشاره می کند.



بهنام احمدی
۰۲خرداد

بهنام احمدی
۰۲خرداد

پس از ماه ها تلاش شبانه روزی و مستمر کارکنان کارخانه تولیدی لاستیک دنا فاز اول پروژه بزرگ ساخت تایر های OTR به بهره برداری رسید.

این پروژه عظیم که با عزم و اراده جدی مهندسین وکارگران این کارخانه در سال اقتصاد وفرهنگ با عزم ملی ومدیریت جهادی به ثمر رسید گامی بلند وخالصانه به ندای رهبر فرزانه انقلاب بوده است که با تولید این تایر شرکت تولیدی لاستیک دنا به جرگه تولید کنندگان تایر های فوق سنگین OTR در کشور قرار گرفت.

این محصول با نام تجاری SUPER TRUCTION  S-100 وبا طراحی منحصر بفرد در حال حاضر مراحل تولید آزمایشی ونیمه انبوه را طی می کند.

کارخانه لاستیک سازی دنا با شروع بهره برداری از پروژه تایرهای فوق سنگین می تواند عزم جدی را در جذب نیروی انسانی واشتغال و کاهش بیکاری در استان بردارد.


بهنام احمدی