کار=جهاد

کار=جهاد
آخرین نظرات
نویسندگان

گاهی با خودتان خلوت کنید! ......

سه شنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۰۰ ب.ظ

وبلاگ 1bikar نوشت:

سلام دوستان..

در این آشفته بازار دنیا با هر کسی خلوت می کنیم، با هرکسی درد دل می کنیم، گوش شنوای همه هستیم به جز خودمان! فراموش می کنیم که باید گاهی به کلبه خلوت خویش سر بزنیم.. بعضی ها از تنها شدن با خودشان می ترسند!

من الان تقریبا سی سال سن دارم:) این سن زمانی است که آدم یک بازنگری در زندگی می کند، تلاش می کند تا بفهمد چه چیزهایی را باید تغییر داد و چه چیزهایی باید حفظ شوند، و چه چیزی برای ادامه زندگی لازم است.

این حس چند هفته پیش سراغم آمد:) ولی من فکر می کنم در این سی سال چیزی زیادی به دست نیاورده ام و احساس کردم که باید یک چیزهایی را در زندگی ام تغییر بدهم. اما نتوانستم کشف کنم چی و چگونه:)

هر روز سعی می کردم آنچه که برای تغییر زندگی ام لازم است را کشف کنم ولی متاسفانه آنقدر هرج و مرج زندگی و مشغله ها زیاد بودند که اجازه ندادندتمرکز لازم را داشته باشم :(

همه این موارد دست به دست هم دادند تا اینکه تصمیم گرفتم چند روزی با خودم خلوت کنم :) رفتم یک گوشه دنج پیدا کردم و شروع کردم به مکاشفه:) وقتی شما با خودتان خلوت می کنید هیچ چیز نمی تواند مانع شنیدن صدای ذهن، قلب و درون شما شود..

این خلوت کردن مزایای زیادی دارد که در ادامه چند مورد را خدمتتان عرض می کنم:

1- بهترین فرصت برای دوباره شارژ شدن..
همه ما در زندگی با افراد زیادی تعامل داریم که هر کدام به یک نوع با عث ایجاد فشار روانی بر ما می شوند، در این حالت برای اینکه خودمان را از زیر این فشارها رها کنیم این است که یک گوشه مدتی با خود خلوت کنیم تا تخلیه احساسی صورت بگیرد و دوباره شارژ شویم.

یک دوستی دارم که هر وقت دلش می گیرد یا یک گره ای در زندگی اش میفته کسی بیکارتر و حرفشنو تر از من بیچاره گیر نمیاره و یکراست میاد سراغم:) بعد از اینکه خودش  را تخلیه احساسی کرد و هر چی داشت بار ما کرد میره پی زندگیش تا یکسال دیگه:) بعد از رفتن ایشون من می مانم و کلی افسردگی و ناراحتی که بارمان کرده بود. در این حالت تنها راهی که دارم این است که یک گوشه تنهایی برگزینم و چند ساعتی با خود خلوت کنم بلکه دوباره سرحال بیام..

2- زمانی برای فکر کردن

زندگی آنقدر با سرعت در جریان است که به ما اجازه نمی دهد مدتی زمن را متوقف کنیم و در احوال خود تعمق کنیم.اما وقتی داوطلبانه به تنهایی فرو می روید این فرصت را پیدا می کنید به مسیری که در زندگی انتخاب کرده اید فکر کنید و راه مناسب را انتخاب نمایید.

3- به شما امکان می دهد تا بفهمید چه چیزی واقعا شما را خوشحال می کند.

مسلما وقتی ما در یک جمعی هستیم با همه نظرات، عقاید و آرزوهای آنها موافق نیستیم ولی باید با آنها سازش کنیم و حتی در مواردی علی رغم میل باطنی خودمان عمل کنیم.

اما وقتی تنهایی را انتخاب می کنید شما این امکان را دارید تا به هرچیزی که از ان لذت می برید، هر چیزی که آرزو دارید بدون هیچ محدودیتی فکر کنید و در این حالت آنچه را که واقعا دوست دارید کشف می کنید.

4- زندگی شما موثرتر خواهد شد.

بودن در جمع دوستان و گپ و گفت لذت بخش است ولی گاهی باعث می شود شما را از آنچه برای زندگیتان اهمیت دارد دور کند . تنهایی این امکان را به شما می دهد که روی این امور بیشتر تمرکز کنید.


......*
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۰۵
بهنام احمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی